I början av Juni 2015 erbjöds ett antal utbildningar för att möta kommunernas behov av kompetensutveckling inom området e-arkiv.
Utbildningarna ägde rum under 3 dagar. Varje dag delades in i två delar (Förmiddag/eftermiddag). Varje del berörde ett specifikt område och riktade sig till en specifik målgrupp. Det fanns därför möjlighet för deltagaren att välja den del som passade just dem.
Plats: Göteborg
Kurs 1: Grundläggande kurs i informationshantering.
Målgrupp: Ansvariga politiker, verksamhetschefer, registratorer, handläggare
Kurs 2: Ansvar och roller – vem ska göra vad?
Målgrupp: Ansvariga politiker, verksamhetschefer, registratorer, handläggare
Kurs 3: Att kartlägga och klassificera information – den nya informationsredovisningen
Målgrupp: Verksamhetsansvariga, arkivansvariga, arkivredogörare/arkivombud och arkivarier eller motsvarande.
Kurs 4: Att upprätta en arkivbeskrivning och utarbeta en dokumenthanteringsplan
Målgrupp: Verksamhetsansvariga, arkivansvariga, arkivredogörare/arkivombud och arkivarier eller motsvarande.
Kurs 5: Vad är ett e-arkiv och vad krävs för att införa det?
Målgrupp: Verksamhetsansvariga, IT-chefer, arkivansvariga, arkivredogörare/arkivombud och arkivarier eller motsvarande.
Kurs 6: E-arkivet och våra verksamhetssystem
Målgrupp: Verksamhetsansvariga, IT-chefer, inköpare/upphandlare, arkivarier eller motsvarande.
Utvärderingen av utbildningen gav ett positivt resultat som presenteras nedan
Senast publicerad
VästKom
Box 5073 | 402 22 GÖTEBORG
Besöksadress
Anders Personsgatan 8 | GÖTEBORG
Org.nr. 858501-2084