Projekt Trygghetslarm Borås, Ulricehamn och Tranemo genomförde kartläggning av nuläget för nya trygghetslarm. Projektet avslutades januari 2015.
Projekt startade i november 2013 där Borås Stad stod som värd för projektet.
Resultat av projektet är att det tydligt att ”trygghetslarm” är den bastjänst kommunerna behöver säkerställa för att framöver kunna införa nya tekniska lösningar/produkter/tjänster i omsorgen. Den välfärdsteknologi vi är på väg mot kommer att innebära förändringar i organisationen och där trygghetslarm/tjänster är först ut eftersom denna tjänst som funnits längst. Det betyder att arbetet inte är avslutat/genomfört efter att utbyte skett från
analoga till digitala trygghetslarm istället följer flera nya processer som
kommunerna behöver se över ur ett övergripande sätt.
Slutrapporten innehåller vägledningar och stöd till kommuner som planerar byte till digitala trygghetslarm.
Senast publicerad
VästKom
Box 5073 | 402 22 GÖTEBORG
Besöksadress
Anders Personsgatan 8 | GÖTEBORG
Org.nr. 858501-2084